Nejlepší internetové akcie roku 2024

Autor: Asen Jovkov

V tomto článku:

Match Group
ISIN: US57667L1070
|
Symbol: MTCH --- %

---
USD
---% (1D)
Týd. ---
Měs. ---
1 rok ---
Přejít na Match Group Akcie
Internet nepochybně bude i nadále produkovat řadu velkých vítězných akcií, protože v žádném jiném odvětví nemohou společnosti své produkty tak jednoduše dostat své produkty do povědomí velké části světové populace a oslovit tak miliardy potenciálních zákazníků.

Společnosti jako Facebook, Twitter, či Match Group jsou toho zářným příkladem.

V následujícím článku objevíte 3 internetové akcie, které mohou stát v následujících letech na stupních vítězů.

Akcie FAANG dominují internetu

Od konce 90. let žádné odvětví neobsahovalo tolik vítězných akcií jako internetový sektor. Především internetové společnosti v USA Facebook, Amazon, Apple, Netflix a Google (nyní Alphabet) v posledních letech tolik rostly, že na Wall Street pro ně byl zaveden termín „akcie FAANG“.

Těchto 5 společností momentálně dominuje široké oblasti internetu, čímž mají stále větší vliv na náš každodenní život. Na akciovém trhu byl v posledních letech hybnou silou růstu amerických indexů právě růst cen těchto pěti akcií. Společná tržní kapitalizace společnosti z FAANG je více než 2,3 bilionu USD.

Vážné rozdíly oproti dot-com bublině

Rally u technologických a internetových akcií z posledních let mnoha investorům připomíná vývoj, který předcházel dot-com bublině z přelomu tisíciletí. Ve srovnání s těmito dny však existují významné rozdíly. Například výnosy dluhopisů vyšší než 5 % tehdy nabízely atraktivní alternativy k akciím.

Akcie FAANG se v současné době obchodují v průměrném poměru P/E ve výši 35. To už je poměrně vysoká hladina, ale stále velmi daleko od tříciferných, nebo dokonce záporných poměrů P/E v roce 2000.

Vzhledem k vedoucím pozicím na trhu, působivým tempům růstu a mimořádně vysokým držením hotovosti se dnešní ocenění akcií FAANG sice jeví jako velmi ambiciózní, ale docela rozumné.

Internet 2.0: Vítěz bere vše

Nikde neplatí princip „Vítěz bere vše“ tak hodně jako v prostředí internetu. Zatímco vedle sebe dokáže existovat mnoho výrobců automobilů, leteckých společností, pojišťoven nebo bank nabízejících srovnatelné produkty a služby, v převážné většině případů funguje na internetu ve svém segmentu jedna dominantní společnost.

Pochopitelně, nikdo nemá zájem o druhou příčku, ať už se jedná o cenu, výběr nebo dosah. Amazon je lídrem v oblasti online obchodu, eBay v oblasti aukcí, YouTube v oblasti videí, Facebook v oblasti sociálních sítí, Netflix v oblasti streamingových služeb, Google v oblasti vyhledávání atd.

Čtěte také: 5 nejlepších akcií Internet of Things roku 2020

Menší konkurenti jsou ve velmi znevýhodněných pozicích oproti jedničce na trhu a zaostávají ve všech aspektech podnikání, ať už jde o snižování nákladů, ziskovost, či růst. To má samozřejmě také negativní dopad na hodnotu akcií dané společnosti.

Monopolní postavení a umělá inteligence: prostředky ke generování zisku

O Společnostech jako Facebook, Amazon a Google můžeme s trochou nadsázky hovořit jako o továrnách na peníze. Tyto společnosti mají nesporný monopol ve svých příslušných segmentech trhu. Navíc mají internetoví giganti přístup k obrovským objemům dat, která jsou vyhodnocována a používána v reálném čase pomocí umělé inteligence (AI).

Jelikož lídři na trhu nejen generují nejvyšší tržby, ale také mají nejnižší náklady na své aktivity, marže a zisky jsou vysoko nad průměrem v odvětví.

Mladé nově vznikající společnosti s inovativními nápady, technologiemi a projekty, které představují pro lídry na trhu potenciální hrozbu, obvykle dřív nebo později lídři na trhu koupí. Slovo konkurence na internetu prakticky neexistuje.

Mimochodem, velmi podobné tržní struktury se také vytvořily na čínském internetovém trhu, ke kterému nemají hlavní američtí hráči, jako jsou Facebook nebo Alphabet, přístup. Dominantní hráči a konkurenti amerických gigantů v Číně jsou například společnosti Alibaba, Tencent a Baidu, jedná se o tzv. BAT akcie.

3 nejlepší internetové akcie roku 2020

Samozřejmě, aby bylo možné profitovat ze zvýšení cen nových internetových gigantů, musíme je nejprve identifikovat. Toto je samozřejmě nejtěžší část.

Je důležité věnovat pozornost nejen silnému růstu, ale především skutečnosti, že příslušné společnosti jsou nespornými vůdci trhu v určitém tržním segmentu a disponují určitou konkurenční výhodou.

Tyto korporace jsou však vždy potenciálními cíli akvizice ze strany internetových lídrů. Následující 3 akcie mají potenciál v roce 2020 a dalších letech být jedním z velkých vítězů na akciových trzích.

Loading ...
Název společnosti Symbol Měna Tržní kapitalizace (v mld. USD) Zavírací cena předchozího dne Den Týd. Měs. Půl roku 1 rok
Match Group MTCH USD 8,22 32,51 0,71 % 3,85 % -11,25 % 10,83 % 1,11 %

1. Akcie Match Group (MTCH) – Online Dating 2.0

Match Group Inc. (ISIN: US57665R1068 – symbol: MTCH – měna: USD – burzy: NASDAQ, NMS, NYSE) je internetová společnost v USA, která provozuje několik předních online seznamovacích webů, včetně Tinder, OkCupid, PlentyOfFish, Meetic, Friendscout24 a Match.com.

Nejnověji byla přidána rychle rostoucí seznamovací aplikace Hinge. Společnost s tržní hodnotou zhruba 22 miliard USD je kótována na NASDAQ od roku 2015.

S celkem 45 různými portály ve 42 jazycích nabízí Match Group vyhledávací platformy pro různé skupiny klientů. Podle interních informací má Match Group již více než 9 milionů platících klientů a toto číslo se velmi rychle zvyšuje.

Společnost inzeruje, že 64 % vztahů, které vzniknou přes internet nebo prostřednictvím aplikace, mají co dočinění s produkty Match Group.

Tinder je zdaleka nejzajímavějším produktem společnosti. Ve druhém čtvrtletí roku 2019 se počet platících uživatelů zvýšil z přibližně 3,8 milionu v předchozím roce na 5,2 milionu, což je nárůst o více než 38 %. Aplikace Tinder pro smartphony otevřela nový trh v oblasti seznamek.

Aplikace zobrazuje fotografie jiných nezadaných uživatelů ve vaší oblasti, a pokud oba uživatelé kladně ohodnotí protější stranu, dostanou možnost se dále kontaktovat.

Pokud využíváte aplikaci Tinder zdarma, máte pouze omezené možnosti a můžete zobrazit každý den pouze omezený počet profilů. Pokud platíte měsíční poplatek za „Tinder Plus“ nebo „Tinder Gold“, můžete každý den zobrazit neomezený počet profilů a máte přístup k dalším rozšířeným funkcím.

Kromě plateb klientů by se v budoucnu měla stát důležitým zdrojem příjmů společnosti také reklama.

Graf akcie Match GroupGraf akcie Match Group. Zdroj: LYNX Trading. Zborazit více informací o akcii.

Neustále rostoucí online seznamovací trh má na celém světě objem několika miliard USD. Přestože je Match Group s širokou nabídkou produktů již dlouho považována za vůdce na tomto trhu, jednoznačně dominantní platforma se zatím na trhu neobjevila.

To by se teď mohlo změnit, protože Tinder jednoznačně přebírá dominantní postavení, co se počtu uživatelů týče.

V posledních letech si společnost vedla dobře. Za poslední tři roky průměrně vzrostl zisk společnosti o 23 % a výnosy společnosti vzrostly o 39 %.

Ve druhém čtvrtletí roku 2019 Match Group vykázala tržby ve výši 489 milionů USD a zisk na akcii 0,48 USD, čímž překonala očekávání analytiků. Zároveň se očekávání prodeje za třetí čtvrtletí upravila na 540 milionů USD. Akcie na toto reagovaly velkým býčím gapem a během jednoho dne posílily o 18 %.

Vývoj akcie Match Group je od IPO na konci roku 2015 velmi pozitivní. Upisovací cena 12 USD se do dneška více než zčtyřnásobila.

Současná koronavirová krize se na cenách akcií podepsala propadem cca o 26 %, akcie tak dosáhly svého minima z léta 2019.

Momentální ceny kolem 65 – 66 USD nabízejí dlouhodobě orientovaným investorům stále zajímavou vstupní úroveň, protože dlouhodobý růst by mohl v nadcházejících letech opět pokračovat.

Pokud se Match Group podaří etablovat Tinder jako přední světovou platformu pro nezadané, měla by být akcie i po roce 2020 velkým vítězem.

Chcete získat zdarma tipy na zajímavé akcie?

Odebírejte pravidelný týdenní akciový newsletter BreakoutTrader. Každý týden tip na obchodování čtyř světových akcií.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

2. Akcie GrubHub (GRUB) – americký lídr na online trhu s potravinami

GrubHub (ISIN: US4001101025 – symbol: GRUB – měna: USD – burzy: NYSE, AMEX, ARCA, PHLX) provozuje přední americké platformy pro dodávky potravin přes internet a mobilní telefony v USA.

Mezi produkty společnosti patří platformy GrubHub.com, Seamless, LevelUp, Allmenus, Menupages, portál Eat24 převzatý od Yelp, stejně jako zbrusu nová doručovací služba pro univerzity a vysoké školy, Tapingo.

GrubHub soutěží s konkurenční společností DoorDash o vedoucí postavení na americkém trhu s online dodávkami potravin, přičemž DoorDash momentálně tomuto trhu dominuje s 28 % podílem. Podle posledních údajů má Grubhub odhadovaný podíl 27 %.

Nezaostává ani společnost Uber Eats s 25 % na trhu. Akcie Grubhub se na NYSE obchodují od roku 2014 a tržní kapitalizace dosahuje přibližně 6 miliard USD. Momentální cena akcie je přibližně 64 USD.

K oblíbenému portálu je již připojeno přibližně 125 000 restaurací ve více než 2 400 městech. Společnost také čím dál více proniká na evropský trh a momentálně je velmi aktivní v Londýně. Ve druhém čtvrtletí roku 2019 provedlo prostřednictvím GrubHubu přibližně 20,3 milionu zákazníků alespoň jednu objednávku.

Celkem je denně doručeno přibližně 489 000 porcí potravin. Společnost zpravidla obdrží od restaurace podíl z ceny produktu v řádech desítek %.

Graf akcie GrubHubGraf akcie GrubHub. Zdroj: LYNX Trading. Zborazit více informací o akcii.

Navzdory rostoucí konkurenci se GrubHub dokáže bránit proti novějším službám Uber Eats a DoorDash. Za poslední tři roky dosáhla společnost výrazného růstu tržeb o 42 % a zvýšení zisku v průměru o 28 %.

Společnosti jako Facebook a Amazon zjistily, že je obtížné získat dominantní postavení na lukrativním trhu s dodávkami potravin s novými platformami. Amazon nedávno projevil zájem o GrubHub, jelikož chce také získat dominantní postavení v tomto tržním segmentu.

Poté, co Amazon v roce 2017 převzal řetězec biopotravin Whole Foods za 14 miliard USD, chce společnost také prorazit na trh s online dodávkami potravin.

Online nakupování potravin přes počítač nebo smartphone využívá stále více lidí. Na stále se zvětšujícím trhu momentálně společnost GrubHub lehce zaostává za společností DoorDash. Akcie jsou vhodné při současné cenové hladině pro spekulativní investory, kteří spoléhají na to, že Grubhub udrží své silné postavení na stále se zvětšujícím trhu.

Hodnota společnosti by ve střednědobém až dlouhodobém horizontu mohla vyšplhat až na 12 miliard USD.

Současná koronavirová krize se na cenách akcií podepsala propadem cca až o 40 %, akcie tak dosáhly svého minima z listopadu 2019.

3. Akcie Twitter (TWTR) – Působivý návrat

Twitter (ISIN: US90184L1026 – symbol – TWTR – měna: USD – burzy: NYSE, AMEX, ARCA, PHLX) se sídlem v San Franciscu je tzv. mikroblogovací služba. Společnost má přibližně 326 milionů uživatelů. Ti službu využívají k vytváření krátkých zpráv o délce 280 znaků – tzv. „tweetů“, které následně sdílí s dalšími uživateli.

Dokonce i americký prezident Donald Trump je proslulý svými tweety, které budí na politické a mediální scéně velkou pozornost.

Twitter Inc. generuje výnosy téměř výhradně prostřednictvím reklamy. Společnosti platí za možnost umístění svých reklam do toku zpráv uživatelů, kteří mají hodně sledujících. Podobně jako na sociální síti Facebook mohou být některé regiony nebo skupiny uživatelů osloveny podle zájmů a témat.

Společnosti tak mohou cíleně oslovit uživatele, kteří profilově sedí do určité marketingové skupiny.

LYNX TIP: Sledujte LYNX na Twitteru

Cena akcií v posledních letech prošla extrémně nestabilním obdobím. Po zuřivém IPO v roce 2013 akcie vzrostly z emisní ceny 26 USD až na 74 USD. Vzhledem k tomu, že vývoj podnikání společnosti nevycházel podle očekávání, cena akcie klesla až pod upisovací cenu. Na své minimum – 14 USD se dostala v roce 2016.

Graf akcie TwitterGraf akcie Twitter. Zdroj: LYNX Trading. Zborazit více informací o akcii.

Management společnosti se pak znovu zaměřil na její hlavní produkt a zlepšil uživatelský dojem. To se evidentně vyplatilo, protože počet aktivních uživatelů po období stagnace opět vzrostl. Po zdvojnásobení maximálního počtu znaků ze 140 na 280 znaků byla také představena možnost sdílení videí a možnost živého vysílání.

Možností živého vysílání se společnost nechala inspirovat u čínských konkurentů – Weibo a Momo.

V roce 2018 se tržby výrazně zvýšily o 25 % na 3 miliardy USD se ziskem 1,56 USD na akcii, který se od předchozího zvýšil o více než 93 % z 0,79 USD. V poslední době byla zaznamenána čísla za druhé čtvrtletí.

Twitter zveřejnil nárůst příjmů o 18 % na 841 milionů USD. Nárůst aktivních uživatelů byl o 14 % na 139 milionů. Analytici jsou poslední dobou ohledně Twitteru stále optimističtější.

Současná koronavirová krize se na cenách akcií podepsala propadem cca o 33 %, akcie tak dosáhly svého minima z konce ledna 2018.

Pokud se Twitteru podaří pokračovat v jeho růstu a výrazně překonávat očekávání analytiků v nadcházejících čtvrtletích, akcie budou mít i nadále obrovský potenciál. Stále však musíme počítat s vysokou volatilitou viz.současný pád akcií na hodnotu 24,64 USD za akcii.

Jelikož se jedná o vysoce spekulativní akcii, doporučujeme investovat malou část vašeho kapitálu. Nicméně akcie Twitter mohou být v dohledné době právě jedny z vítězných na internetovém trhu.

Přečtěte si také:

Online broker LYNX

Chtěli byste obchodovat na burze? Otevřete si účet prostřednictvím online brokera LYNX. Obchodujte akcie, opce, futures nebo investujte do ETF. A to vše v rámci jednoho investičního účtu. Zjistěte více na: Online broker LYNX


Online broker LYNX

Chtěli byste obchodovat na burze? Otevřete si účet prostřednictvím online brokera LYNX. Obchodujte akcie, opce, futures nebo investujte do ETF. A to vše v rámci jednoho investičního účtu. Zjistěte více na: Online broker LYNX