Společnost Dropbox specializující se na sdílení souborů, plánuje ve své první veřejné nabídce akcií (IPO) vybrat 500 milionů dolarů. IPO Dropbox je jedním z prvních velkých veřejných nabídek v USA, které se v roce 2018 očekávají.

Zjistěte, kdy se akcie Dropbox začnou obchodovat a na jaké burze je budete moci nakoupit.

O společnosti

Firma Dropbox byla založena v San Francisku roce 2007 Drew Houstonem a Arash Ferdowsiem s cílem vytvořit snadno použitelnou službu pro sdílení a ukládání souborů s možností následného použití v různých typech zařízení.

V průběhu času vyvinula robustní partnerskou síť složenou z prodejců a technologických partnerů. Technologičtí partneři zahrnují hlavně softwarové firmy, které se rozhodnou integrovat funkčnost Dropboxu do svého operačního systému prostřednictvím API.

Společnost prozatím získala více než 1 miliardu dolarů od soukromých investorů i firem jako je Sequoia Capital, Accel, T. Rowe Price a Green Bay Advisors. V úplných začátcích firmě pomáhal s rozjezdem známý Y Combinator.

IPO Dropbox

Americká komise pro cenné papíry a burzu (SEC) potvrdila, že společnost Dropbox požádala o schválení IPO ve výši 500 milionů dolarů. Tato částka je ale jen první odhad a pravděpodobně se změní. Vybrané prostředky firma plánuje použít na splacení dluhů a na rozvoj svých služeb.

Dropbox, který byl v roce 2014 oceněn na více než 10 miliard dolarů, je jednou z největších technologických společností, která v posledních letech vstupuje na americkou burzu. největším technologickým IPO minulého roku byl vstup Snapchat (SNAP) na burzu. Poslední velkou společností v oboru cloud computingu byla First Data Corp. (FDC), jejíž tržní hodnota se pohybovala kolem 14 miliard dolarů. Ta vstoupila na burzu v roce 2015.

Na IPO Dropbox pracují investiční banky Goldman Sachs, JPMorgan Chase & Co a Deutsche Bank.  Akcie Dropbox se budou obchodovat na burze Nasdaq pod symbolem DBX.

Kdy se začnou akcie Dropbox obchodovat?

Přesné datum IPO Dropbox a tedy začátku obchodování s akciemi Dropbox stále není známé. Očekává se, že nejdříve by mohlo k veřejnému úpisu dojít koncem března, spíše však počátkem druhého kvartálu 2018.

Jak Dropbox vydělává?

 

Dropbox tvrdí, že má více než 500 milionů registrovaných uživatelů. Přestože většina zákazníků za ukládání souborů neplatí, nabízená free verze s cloudovým prostorem 2 GB slouží jako hlavní konverzní kanál pro budoucí platící členy. Platící uživatelé jsou jak fyzické osoby, tak především firemní klientela.

Firma neutrácí příliš prostředků za aktivní prodejní týmy, ale naopak se zaměřuje na maximální automatizaci prodejních kanálů. Více než 90 % příjmů pochází právě z nich. Uživatelé si jednoduše koupí předplatné pomocí aplikace nebo webové stránky. Dropbox spatřuje svůj potenciál v rozšiřující se oblibě cloudových řešení a sdílení souborů především u firemních klientů.

Již nyní se může firma pochlubit pozitivním cash flow a pozitivním hotovostním zůstatkem, což jsou dva ukazatele, které společnosti v procesu IPO zpravidla nesplňují. Tržby společnosti Dropbox se v loňském roce zvýšily o více než 30 % na 1,1 miliardy dolarů z 845 milionů dolarů v roce 2016. Ve stejném období se čisté ztráty společnosti snížily na 112 milionů dolarů z 210 milionů dolarů.

Jaká je konkurence Dropbox?

Dropbox připouští, že existuje řada významných hráčů, kteří nabízejí produkty v oblasti cloudových uložišť a sdílení obsahu. Patří mezi ně Apple (AAPL), Amazon (AMZN), Google (GOOGL), Microsoft (MSFT) a další. Tito velcí hráči disponují konkurenční výhodou díky jejich zvučnému jménu, širší uživatelské základně i  většímu množství finančních zdrojů, které mohou do rozvoje služby investovat.

Sdílením soborů především pro podniky se zabývá i firma Box, kterou lze v mnoha ohledech s Dropboxem srovnávat. Box se aktuálně obchoduje na NYSE, ale vykazuje zhruba poloviční růstové tempo i nižší čisté zisky. Softwarová firma Atlassian, která se taky zabývá cloudovými službami pro větší podniky, je další konkurencí se kterou musí Dropbox počítat.

Jaké akcie Dropbox vydá?

Jak bývá u technologických společností zvykem, bude mít i Dropbox několik tříd akcií s různými hlasovacími právy. Akcie třídy A mají mít 1 hlas, akcie třídy B 10 hlasů a akcie třídy C jsou bez hlasovacího práva.

MarketWatch upozornil na to, že struktura akcií společnosti Dropbox rozdává hlasovací práva spíše zakladatelům a klíčovým investorům. Je ale přeci jen lepší, než tomu bylo u IPO Snapchatu, kde obyčejní investoři nedostali hlasovací práva prakticky žádná.

Chcete získat zdarma tipy na zajímavé akcie?

Odebírejte pravidelný týdenní akciový newsletter Breakout Trader. Každý týden tip na obchodování čtyř světových akcií.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Obchodování akcií prostřednictvím LYNX

Obchodujte za příznivé poplatky s nejrůznějšími finančními instrumenty jako jsou akcieETFfuturesopceCFD a forex. Dále pro vás pravidelně připravujeme naše týdenní investiční newslettery a vysíláme vzdělávací webináře. Prostřednictvím LYNX získáte přístup k profesionálním obchodním platformám.

Chcete převést zahraniční ceny akcií nebo ceny ETF na eura? Pak použijte převodník měn. Navíc pro vás pravidelně zveřejňujeme aktuální obchodní příležitosti na trhu a novinky ze světa investic v rámci Investičního portálu. V případě jakýchkoliv dotazů můžete bezplatně využít naší klientské podpory.

Přečtěte si také:

Obchodování na burzách po celém světě

Investoři a obchodníci mají s investičním účtem prostřednictvím LYNX přímý přístup na národní a mezinárodní burzy v Evropě, USA a Asii. Obchodujte na 150 trzích, ve 33 zemích a v 24 měnách. Zjistěte více na Přehled produktů & burz.

--- ---

--- (---%)
Mkt Cap
Vol
Denní maximum
Denní minimum
---
---
---
---

Displaying the --- graf

Displaying today's chart