Nejlepší akcie herních vývojářů roku 2020

Herní průmysl je každým rokem stále důležitější. Počet aktivních uživatelů digitálních her roste raketovým tempem.

Dnes prakticky není možné představit si naši společnost bez digitálních her. Mezi mladšími generacemi se jedná o stále populárnější aktivitu. Od příchodu internetu se hry nesmírně rozrostly, protože hráči mohou hrát společně z pohodlí svého domova.

Z řady počítačových her se stal regulérní sport, který má své celebrity, šampionáty s cenami v řádech milionů USD a miliony fanoušků po celém světě.

Na burze patřily akcie herních vývojářů v posledních letech mezi absolutní fenomény, přičemž hodnota většiny titulů z herního průmyslu se za posledních 5 let zněkolikanásobila.

Digitalizace a technologické inovace neustále otevírají nový potenciál prodeje a ziskovosti v tomto odvětví.

Investice do akcií herních vývojářů

Herní akcie profitují z koronavirusové krize COVID-19

Na akciovém trhu se herní akcie vrátily do středu zájmu investorů díky kronavirové krizi. Akcie v herním průmyslu dosáhly svého maxima v roce 2018, přičemž hodnota většiny akcií v předchozích letech posilovala v řádu stovek procent. Není divu, protože digitalizace a technologické inovace otevřely nový potenciál prodeje a ziskovosti. Po maximu v letních měsících roku 2018 došlo k výrazné korekci akcií v tomto odvětví, částečně kvůli sankcím zavedeným Čínou a teprve v průběhu roku 2019 herní akcie začaly opět růst.

Během krize COVID-19 se herní akcie poměrně dobře udržely a relativně rychle se zotavily z počátečních cenových poklesů. Vzhledem k počátečním omezením trávili lidé více času doma. Stále více lidí tráví svůj volný čas hraním her na svých chytrých telefonech, počítačích nebo herních konzolích. Z tohoto důvodu se herní společnosti mohou těšit na silně rostoucí prodeje. To by mělo mít zákonitě pozitivní dopad na hodnotu akcií herního průmyslu. Dlouhodobí investoři se mohou těšit na řadu zajímavých vstupních příležitostí.

Velká uživatelská základna pak firmám umožní další rozvoj své značky. Několik příkladů za všechny jsou tituly jako World of Warcraft, League of Legends, Counter-Strike, Fortnite či Minecraft.

Online hry – boom na trhu

Online hry a videohry jsou dnes jednou z nejoblíbenějších zábav nejen mezi teenagery, ale i v jiných věkových skupinách. Lukrativní a velmi variabilní obchodní model poskytovatelů her je dnes zpravidla založen na softwaru, který je k dispozici prostřednictvím streamingové či cloudové služby.

Videohry je dnes možné hrát na celé řadě zařízení od klasických počítačů přes konzole až po tablet či smartphone. Z řady titulů se staly trháky , které mají desítky milionů aktivních uživatelů.

Velká uživatelská základna pak firmám umožní další rozvoj své značky. Několik příkladů za všechny jsou tituly jako World of Warcraft, League of Legends, Counter-Strike, Fortnite či Minecraft.

Digitalizace prodeje zvyšuje marže

Prodej datových nosičů (DVD, CD-ROM) prostřednictvím maloobchodních nebo internetových obchodů, který byl dříve primárním distribučním kanálem pro herní průmysl je již delší dobu odsouván na druhou kolej.  Vývoj je srovnatelný s osudem videopůjčoven, které se staly skutečnými raritami díky poskytovatelům online videí, jako je Netflix.

Poskytovatelé her digitalizací prodeje svých produktů zvyšují ziskové marže a díky předplatitelským modelům vytvářejí opakované stabilní výnosy. Finanční ředitel společnosti Activision Blizzard, Spencer Neumann, odhaduje přínos stahování oproti prodeji v maloobchodním sektoru na 10 USD za transakci.

Společnost Newzoo, zabývající se průzkumem herního trhu a fenoménu e-sportu, odhaduje, že v roce 2018 bylo 91 % transakcí v herním průmyslu digitálních.

Ale to není vše. V řadě videoher lze nakupovat virtuální doplňky za mikrotransakce, které firmám zajišťují značný dodatečný příjem ze stávajících produktů. Tyto platby se staly základem příjmů pro herní průmysl a hnací silou růstu a ziskovosti. Protože každý hráč rozhoduje, kolik času a peněz investuje do herního světa, obchodní model je ve většině případů herní komunitou akceptován.

[E-book ZDARMA]: 14 praktických tipů, jak se stát lepším investorem

Objevte jak zvýšit úspěšnost svých obchodů. V knize naleznete praktické tipy pro money management, jak si vést obchodní deník, principy řízení rizika či psychologii investování.

14 PRAKTICKÝCH TIPŮ, JAK SE STÁT LEPŠÍM INVESTOREM
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Vyplněním svých údajů a kliknutím na tlačítko výše souhlasíte, že LYNX uloží tyto data a může Vás kontaktovat e-mailem nebo telefonicky kvůli marketingovým účelům. Telefonická komunikace může být nahrávána z důvodů zkvalitňování našich služeb. Odhlásit se můžete kdykoliv na marketing@lynxbroker.cz.

Mikrotransakce generují vysoký dodatečný příjem a růst

Prostřednictvím menších dodatečných plateb lze v určitých hrách získat výhody, jakými jsou například urychlení, doplňky, virtuální zboží nebo speciální dovednosti pro své postavy. Těmito průběžnými platbami za virtuální prvky můžete investovat do určité hry mnohonásobně vyšší částky, než byla pořizovací cena samotné hry.

Hráči jsou stimulování „závislostním faktorem“ her a potřebou dosáhnout co největšího úspěchu a denně jsou tak realizovány miliony mikrotransakcí. Ty se nyní staly základem příjmů pro herní průmysl a hnací silou růstu a ziskovosti. Protože každý hráč se nakonec sám rozhodne, kolik času a peněz investuje do dané hry, tento obchodní model je v zásadě herní komunitou stále více přijímaný jako standard.

Právě díky výše zmíněnému návykovému efektu však EU vydala směrnici, že hry s nákupy v aplikacích v obchodech Google a Apple již nemohou být nabízeny se štítkem „zdarma“, ale se štítkem „nákupy v aplikaci“. Pro tyto hry PEGI představila novou ikonu. PEGI je evropský systém hodnocení věku. Systém PEGI poskytuje informace pro rodiče a pedagogy o možných nevhodných prvcích v dané počítačové hře pomocí ikon na obálce. Protože nákupy ve hře jsou stále více kritizovány, PEGI se rozhodla zavést speciální ikonu, která označuje nákupy v aplikaci.

Předpovídané globální tržby na rok 2021 – 180 miliard USD

Jak velký je herní průmysl? V roce 2016 měl tento segment hodnotu 100 miliard USD. V roce 2018 tato částka vzrostla na více než 137 miliard USD, které vygenerovaly 2,3 miliardy aktivních hráčů. V loňském roce se počet hráčů zvýšil na odhadovaných 2,7 miliardy a tito hráči dosáhli obratu 145,7 miliardy USD. Růst herního trhu však ještě zdaleka není u konce a v nadcházejících letech můžeme očekávat tempo růstu přibližně 10 % ročně. Pro rok 2020 odhadují analytici růst o 9,3 % na 159,3 miliard USD.

Podle zprávy online časopisu Venturebeat dosáhne roční obrat v herním průmyslu v roce 2021 více než 180 miliard USD. A do roku 2023 celkový trh přesáhne 200 miliard USD. Bezesporu se tedy jedná o trh s obrovským potenciálem. USA s objemem přibližně 37 miliard USD jsou opět poprvé od roku 2015 největším herním trhem. Druhým největším trhem je aktuálně Čína, kde je zdaleka nejvíce aktivních hráčů na světě a můžeme tedy v nadcházejících letech očekávat její dominanci.

Hry pro smartphone a tablet – nový trh

Největší podíl na tržbách podle segmentů představují prudce se rozvíjející mobilní hry pro smartphony a tablety, které představují jednu třetinu celkového objemu. Zejména v Asii si nacházejí hry pro mobilní telefony stále více uživatelů.

V hustě obydlených asijských státech jako je Čína, Indie nebo Indonésie nejsou počítače a konzole tak rozšířené jako například v Evropě či USA. Hry pro mobilní zařízení zde tedy mají početnou uživatelskou základnu. Odhaduje se, že růst uživatelů mobilních her je nyní dvakrát vyšší než u tradičních her pro PC a konzole.

K růstu celého sektoru přispívají také specializované sektory, jako je virtuální realita, rozšířená realita a e-sporty (organizované soutěže mezi jednotlivými hráči nebo týmy), které v nedávné minulosti dosahují růstu přibližně  10 % pa.

Například celosvětový objem prodeje společnosti Newzoo se v posledních letech 2016-2017 zdvojnásobil na 655 milionů USD. Očekává se, že se do roku 2020 se objem více než zdvojnásobí na přibližně 1,5 miliardy USD.

Cloudové hry mají budoucnost – hráči nepotřebují drahé vybavení

V současné době je nemyslitelný život bez služeb, jakými jsou například Spotify a Netflix. Rychlý internet umožnil raketový rozvoj podobných produktů. Díky těmto streamovacím službám již zařízení nemusí mít potřebný hardware, aby fungovaly ryhle. Pro ukládání dat se používá tzv. „cloud“.

To by také mohla být budoucnost pro hraní her. V loňském roce již začala fungovat služba Google Stadia, díky čemuž je možné hrát hry prostřednictvím internetového prohlížeče. Začátkem tohoto roku přišla společnost NVIDIA s cloudovou herní službou GeForce NOW, která nabízí třicet bezplatných počítačových her, které běží na serverech v datových centrech společnosti NVIDIA. Hráč tak nutně nepotřebuje výkonný herní počítač, jako tomu bylo v minulosti. Tyto služby hráčům umožňují připojit se k internetu pomocí jakéhokoli zařízení, ze kterého chtějí hrát své oblíbené hry. Herní relace jsou uloženy v cloudu, což hráčům umožňuje pokračovat ve hře kdykoli a kdekoli.

V tomto konceptu uživatel zaplatí měsíční poplatek, aby mohl hrát všechny druhy videoher prostřednictvím tabletu, mobilního telefonu nebo jiného zařízení. Velkou výhodou je, že uživatel nemusí hru fyzicky instalovat do svého zařízení. Pro hraní her tedy časem bude nadbytečný drahý hardware, jako jsou například grafické karty, nebo RAM. Cloud má však i řadu komplikací. Jedním z největších požadavků na plynulý chod her je trvalý přístup k internetu. Příchod 5G by však mohl tento problém vyřešit.

Profitujte z rozmachu herního průmyslu prostřednictvím herního ETF a eSports ETF

Investoři, kteří chtějí profitovat z boomu online her, mají přístup k hernímu ETF – Vectors Video Gaming a eSports UCITS ETF (ISIN: IE00BYWQWR46 – Symbol: ESP0 – Měna: EUR), který investuje do akcií v herním odvětví.

Druhým zajímavých ETF je VanEck Vectors Video Gaming and eSports UCITS ETF (ESP0). Kromě akcií herních vývojářů se tento ETF soustředí také na čipové společnosti NVIDIA a AMD, které vyrábí grafické karty potřebné pro výkonné herní počítače. ETF investuje do společností, které získávají alespoň 50 % svého obratu z videoher a / nebo eSportů. Známá jména, které ETF obsahuje, jsou NVIDIA, Tencent, Activision Blizzard, Nintendo a Electronic Arts. Celkově ETF investuje do 25 různých společností a dividendy reinvestuje.

Nejlepší akcie herních vývojářů v roce 2020

Není pochyb o tom, že poskytovatelé her zažívají zlaté časy díky digitalizaci, novým trendům a škálovatelným obchodním modelům s vysokými maržemi. V důsledku toho je většina akcií po nedávné korekci stále ambiciózní.

Pro dlouhodobé investory tituly v herním průmyslu nabízejí značný růstový potenciál. Dále naleznete 3 nejzajímavější akcie herních vývojářů v roce 2020.

3. Akcie Take Two Interactive (TTWO)

Naším favoritem mezi herními akciemi je Take Two Interactive (ISIN: US8740541094 – Symbol: TTWO – Měna: USD). Společnost se sídlem v New Yorku je nejznámější díky své herní sérii Grand Theft Auto (GTA), jejíž poslední verze se již prodalo více než 150 milionů kopií. Inovativní herní vývojář, který vyvíjí hry pro konzole a PC, stejně jako tablety a smartphony, nedávno přišel s dalším zvučným titulem. Hra z prostředí divokého západu Red Dead Redemption 2 byla spuštěna k prodeji na konci roku 2018. Jedná se o nový bestseller, kterého se již taktéž prodalo více než 150 milionů kopií. Nedávno společnost uvedla na trh dva nové tituly ze skupiny sportovních simulátorů – NBA 2K20 a WWE 2K20. Produkty Take Two jsou k dispozici prostřednictvím maloobchodu, digitálního stahování, online platforem a cloudových služeb.

Odhady analytiků jsou pravidelně překračovány

Take Two Interactive spolehlivě překonává vlastní prognózy i odhady analytiků. I v posledním čtvrtletí si společnost vedla mimořádně dobře. Přestože herní tvůrce nevydal žádnou významnou novou hru, tržby vzrostly o 46 % z 288 milionů USD v předchozím roce na 422 milionů USD. Společnost je obzvláště silná v oblasti mikrotransakcí – již 58 % celkových výnosů pochází právě z tohoto zdroje. Společnost se sídlem v New Yorku také vykázala zisk na akcii 0,27 USD. Za poslední tři roky vzrostly tržby v průměru o 21 %, zatímco zisky se v průměru zvýšily o 10 %. Pro aktuální finanční rok se očekává nárůst zisku nejméně o 136 %.

 

Graf akcie Take Two Interactive (TTWO). Zdroj: LYNX Trading. Zobrazit více informací o akcii.

Akcie společnosti, která je na burze oceněna částkou přibližně 15 miliard USD, mají působivý dlouhodobý vzestupný trend a během pěti let až do poloviny roku 2018 se jejich hodnota zvýšila desetinásobně. Na současné ceně 128 USD je akcie pouze 8 % pod historickým maximem 139,91 USD. V rámci tohoto cenového rozpětí je společnost nepochybně ambiciózně oceněna. V následujících letech společnost pravděpodobně poroste mnohem silněji, než další tituly z našeho seznamu Activision Blizzard a Electronic Arts. Akcie nebyly tak špatně ovlivněny korekcí, která ovlivnila mnoho dalších herních společností. TakeTwo je vhodná pro dlouhodobé investory. Vzhledem k poněkud spekulativnější povaze sektoru by však investoři měli volit menší pozice.

Chcete získat zdarma tipy na zajímavé akcie a ETF?

Odebírejte pravidelný týdenní akciový newsletter Breakout Trader. Každý týden tip na obchodování čtyř světových akcií a vybraného ETF.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Vyplněním svých údajů a kliknutím na tlačítko výše souhlasíte, že LYNX uloží tyto data a může Vás kontaktovat e-mailem nebo telefonicky kvůli marketingovým účelům. Telefonická komunikace může být nahrávána z důvodů zkvalitňování našich služeb. Odhlásit se můžete kdykoliv na marketing@lynxbroker.cz.

2. Akcie Activision Blizzard – lídr na americkém trhu

Activision Blizzard (ISIN: US00507V1098 – symbol: ATVI – měna: USD) je lídrem na americkém trhu v oblasti počítačových her. Společnost, která je v současné době na burze cenných papírů oceněna přibližně na 46 miliard USD, vznikla v roce 2008 sloučením společností Activision a Vivendi Universal Games, dceřiné společnosti francouzského konglomerátu Vivendi. Activision Blizzard vyvíjí a prodává akční, dobrodružné, sportovní, RPG a strategické hry pro všechny populární herní platformy, konzole a koncová zařízení. Hry jsou distribuovány jak v maloobchodních prodejnách, tak online. Rozsáhlá produktová řada Activision Blizzard zahrnuje některé z nejpopulárnějších počítačových her na světě, včetně World of Warcraft, Call of Duty, Skylanders, Guitar Hero nebo StarCraft.

Activision Blizzard je také silný v sektoru mobilních her, kde je v současnosti nejvyšší míra růstu. Populární hry pro chytré telefony Candy Crush a Bubble Witch vyvinula dceřiná společnost King Digital.

Společnost je také aktivní v sektoru elektronického sportu. Overwatch League je liga pro profesionální e-sportové týmy. Atraktivní platy a výhry v řádech milionů USD přitahují stále více profesionálních hráčů i diváků.

Digitální prodej dosahuje více než 80% tržeb

Blockbustery, jako jsou Call of Duty a Destiny 2, jsou stále více prodávány elektronicky, takže maloobchodní tržby klesají. To přináší Activision Blizzard vyšší marže. Activision Blizzard také těží z prodeje doplňků ke svým hrám. Tržby z herních transakcí loni dosáhly přibližně 3,4 miliardy USD. Tyto dodatečné tržby již představují více než polovinu celkových výnosů. Včetně předplatného a stahování přesahuje digitální prodej Activision Blizzard 80 % všech výnosů – rekord v sektoru.

Od roku 2020 se očekává opět zvýšení tržeb a zisků

V poslední době tržby a zisky Activision Blizzard stagnovaly. V loňském roce tržby ve skutečnosti klesly ze 7,5 miliard USD v předchozím roce na 6,5 ​​miliard USD, zatímco zisk na akcii klesl o 15 % z 2,72 na 2,31 USD. Letos by se však tržby i zisky měly znovu zvýšit díky novému hernímu obsahu. Analytici očekávají, že se tržby zvýší na 6,8 miliardy USD a zisk na akcii na 2,45 USD. V roce 2021 se očekává, že tržby dosáhnou hodnoty 7,4 miliard USD, a zisk na akcii vzroste na 2,81 USD. Krize v důsledku COVID-19 není dosud do těchto odhadů zahrnuta a očekává se, že zvýšené herní aktivity během karantény se také kladně odrazí na hodnotě akcií. Bude zajímavé sledovat, jaký dopad bude mít karanténa na konečný výsledek.

Graf akcie Activision Blizzard (ATVI). Zdroj: LYNX Trading. Zobrazit více informací o akcii.

Pokles kurzu nabízí možnosti vstupu

Activision Blizzard je lídrem na herním trhu. Přestože růst a zisky v poslední době stagnovaly nebo dokonce klesaly, vyhlídky společnosti jsou kladné. V horizontu 12–18 měsíců by akcie mohly opět dosáhnout historického maxima 85 USD z roku 2018.

1. Akcie Electronic Arts (EA)

Electronic Arts (ISIN: US2855121099 – symbol: EA – měna: USD) je také velkým globálním hráčem v odvětví videoher. Z hlediska prodeje se jedná o číslo 2 na americkém trhu. Společnost z Kalifornie vyvíjí a prodává hry pro herní konzole, počítače, mobilní telefony a tablety. Značka EA je známá svými sportovními simulátory (FIFA, Madden NFL, Need4Speed), kde je nesporným lídrem na trhu. Existují však také velmi úspěšné, vysoce kvalitní hry a blockbusterové značky v dalších typech her, jako jsou The Sims, Battlefield nebo Dragon Age. Se současnou tržní kapitalizací 29 miliard USD společnost značně zaostává za výše zmíněnou společností Activision Blizzard

Digitální prodej činí 77% tržeb

Electronic Arts má již více než 300 milionů registrovaných hráčů po celém světě. Společnost prodává své výrobky licencovaným maloobchodníkům a specializovaným prodejcům, jakož i přímo koncovým klientům prostřednictvím své vlastní online platformy. Digitální prodeje již generují silných 77 % celkových výnosů. Jednou ze slabých stránek EA je stále segment mobilních her, který i přes současné tempo růstu přibližně 25 % v poslední době stále zaostává za očekáváním.

Několik nových verzí úspěšných her  je krátce před vydáním

Ve třetím čtvrtletí finančního roku 2019/20 byly výsledky smíšené. Zatímco na jedné straně byla o 0,02 miliardy USD překročena očekávání prodeje ve výši 1,98 miliard USD, celkový výsledek byl spíše zklamáním. Zisk na akcii činil 1,18 USD, což je méně než polovina z očekávaných 2,51 USD.

Růst prodeje za poslední tři roky byl relativně mírný – v průměru o 3 %, protože do produktového portfolia nepřibily žádné zvučné tituly. Zisk na akcii vzrostl v průměru o 5 %. Analytici očekávají, že se roční zisk na akcii nadále zvýší přibližně o 10 % ze 4,25 USD na 4,67 USD a v nadcházejícím roce 2020/21 vzroste zisk na akcii na 4,93 USD. Možné pozitivní dopady z koronavirové karantény nejsou v tomto odhadu dosud zahrnuty.

Graf akcie Electronic Arts (EA). Zdroj: LYNX Trading. Zobrazit více informací o akcii.

Silná pozice během kronavírové krize

Akcie Electronic Arts mají také dlouhodobý vzestupný trend, který začal v roce 2013 na ceně přibližně  20 USD a pokračoval až do léta 2018, kde se zastavil na ceně 150 USD. Současná cena 99 USD je přibližně 13 % pod ročním maximem z ledna. Electronic Arts si však, stejně jako většina ostatních herních akcií, během koronavirové krize vedla mimořádně dobře. Vzhledem k pokračujícímu nárůstu podílu digitálního prodeje se očekává, že zisky EA výrazně vzrostou i při mírném růstu tržeb.

Investice do akcií herních vývojářů u LYNX

Ať už jste intradenní obchodník nebo dlouhodobý investor, u společnosti LYNX máte široké možnosti, jak investovat do akcií herních vývojářů. S LYNX můžete obchodovat akcie, ETF, futures, opce či forex za příznivé poplatky s přístupem na více než 100 světových burz ve více než 30 státech.

Obchodovat můžete z pohodlí svého domova prostřednictvím naší profesionální platformy.

Sledujte naše makroekonomické zpravodajství či frekventovanější WhatsApp mobilní zpravodajství, abyste včas zaregistrovali důležité události na kapitálových trzích.

Obchodujte akcie s LYNX

S LYNX je jednoduché vytvořit si diverzifikované portfolio. Pomůže Vám k tomu přístup na více než 100 burz ve 30 zemích světa. Zároveň máte možnost sledovat aktuální akciové tipy od LYNX , které mohou sloužit jako inspirace pro Vaše portfolio.

Investiční produkty

Akcie Wirecard – německý zprostředkovatel plateb se hroutí

Akcie Wirecard propadly o více než 90 % během několika málo dní. Skandál Wirecard otřásl nadějnou firmou v základech. Jaká je budoucnost této společnosti?

Číst dále

Investice do marihuany – Nejlepší konopné akcie a ETF v roce 2020

Marihuana je legalizována ve stále více státech světa. ✅ Zjistěte jak profitovat na této nové vlně a objevte 10 nejlepších marihuanové akcií roku 2020.

Číst dále

3 nejlepší akcie big data a umělé inteligence v roce 2020

Big Data akcie a umělá inteligence jsou obory s obrovským růstovým potenciálem. Objevte ty nejlepší Big Data akcie roku 2020.

Číst dále

Již od roku 2007 se zabývá světovými akciovými trhy. Specializuje se zejména na USA, trhy jihovýchodní Asie a na vlivy politických a makroekonomických událostí na zahraniční trhy. Kontaktovat jej můžete e-mailem na j.mlynek@lynxbroker.cz

Jonáš pro Vás připravuje pravidelné analýzy akciového trhu a makroekonomiky. Zaregistrujte se ke sledování našich analýz a postřehů z trhu. Pro získání nejaktuálnějších krátkých zpráv ze světových burz sleduje Jonáše na Twitter.

Více:
EA
Začněte využívat mnoha výhod LYNX

LYNX má mnoho výhod pro každého – přesvědčte se o tom v informačním balíčku.

Information package image
Informační balíček je zasílán zdarma a obsahuje:
  • Brožuru s podrobnými informacemi
  • Formulář k otevření účtu
  • Přehled tarifů
  • Navíc zdarma investiční e-book 11 super strategií největších investičních guru
Contact icon Zavolejte nám zdarma
800 877 877
Contact icon Napište nám na
info@lynxbroker.cz
Contact icon Spojte se s námi na
CHAT
Contact icon Pište nám na WhatsApp
735 00 08 05