IPO Instacart: Ovládne platforma pro nákupy akciový trh?

V roce 2021 nás čeká mnoho zajímavých IPO a úpis akcií společnosti Instacart v očekávané hodnotě $ 30 miliard bude jistě jeden z nejvíce vzrušujících.

V následujícím článku rozebereme vše, co potřebujete vědět o této doručovatelské firmě, stejně jako důvody, proč se rozhodla pro IPO.

Buďte o krok napřed a získejte potřebné aktuální informace o společnosti Instacart ještě před vyhlášením datumu, kdy dojde k úpisu akcií!

IPO Instacart – doručovatel potravin a zboží se připravuje na vstup na burzu

V roce 2020 se pro vstup na akciový trh rozhodlo mnoho technologických společností. Zdá se, že nastolený trend bude pokračovat i v roce 2021. Nedávno vstoupila na burzu konkurenční společnost DoorDash (DASH) a Instacart zjevně nechce zůstat pozadu.

Instacart plánovala vstup na burzu již dříve, ale IPO odložila z důvodu soudního sporu ohledně zaměstnaneckých poměrů ve firmě. Soud však nedávno rozhodl, že společnost může zaměstnávat pracovníky jako osoby samostatně výdělečně činné. Zdá se tedy, že IPO již nic nestojí v cestě a mohlo by proběhnout v 1. polovině roku 2021.

Společnost získala od roku 2017 bezmála $ 2 miliardy od řady soukromých investorů, mezi kterými najdeme například Valiant Capital a D1 Capital Partners. Ocenění v říjnu 2020 bylo odhadnuto na $ 17 miliard. Na IPO Instacart bude dohlížet banka Goldman Sachs, která cílí na valuaci $ 30 miliard.

Čím se Instacart zabývá? 

Americká společnost Instacart, která vám doručí váš nákup až ke dveřím, je aktivní v USA a Kanadě. Prostřednictvím aplikace si můžete nechat doručit nejen jídlo a pití, ale také další produkty.

Podle vlastních slov je společnost největší online nákupní službou na světě. V platformě si můžete objednat více než 500 milionů produktů z více než 40 000 různých obchodů. Služba je momentálně k dispozici ve více než 5500 různých městech, přičemž toto číslo se rychle rozšiřuje.

Instacart v roce 2001 založil bývalý zaměstnanec Amazon Apoorva Mehta. V roce 2015 měla společnost již více než 200 zaměstnanců. Mehta již před touto firmou založil přibližně 20 projektů, z nichž většina selhala.

Platforma ve skutečnosti funguje stejně jako jiné doručovací služby. Prostřednictvím mobilní aplikace nebo webové stránky zadáte objednávku. Kurýr společnosti pro vás zboží nakoupí a doručí vám ho v požadovaný čas na požadované místo. Během procesu můžete také chatovat s doručovatelem a zjistit, kde se přesně nachází.

Čtete také >> IPO kalendář pro rok 2021!

Náklady na doručení začínají na $ 3,99. K tomu se započítává servisní poplatek ve výši 5 %. Stejně jako u ostatních taxislužeb a doručovacích služeb můžete kurýrovi zaplatit dýžko přímo v aplikaci.

Za $ 1,99 si můžete vyzvednout potraviny na předem domluveném místě. Společnost také nabízí předplatné za $ 99 ročně nebo $ 9,99 měsíčně. V takovém případě neplatíte žádný poplatek za doručení u objednávek nad $ 35.

Průzkum společnosti Nera Economist ukázal, že aktivity Instacart mají pozitivní dopad na prodej v obchodech a také vytvářejí pracovní místa. Kdekoli tato společnost vstoupí na trh, v potravinářském průmyslu dojde ke stimulaci prodeje.

Jejím příchodem vznikají také tisíce nových pracovních míst. Nejedná se pouze o pracovní místa v samotném Instacart, ale také o pozice v samotných obchodech. V roce 2019 Instacart posílil prodej v maloobchodním průmyslu o $ 620 milionů a přinesl 23000 pracovních míst.

Chcete získat zdarma tipy na zajímavé akcie a ETF?

Odebírejte pravidelný týdenní akciový newsletter Breakout Trader. Každý týden tip na obchodování čtyř světových akcií a vybraného ETF.

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.
Vyplněním svých údajů a kliknutím na tlačítko výše souhlasíte, že LYNX uloží tyto data a může Vás kontaktovat e-mailem nebo telefonicky kvůli marketingovým účelům. Telefonická komunikace může být nahrávána z důvodů zkvalitňování našich služeb. Souhlasíte se zpracováním vašich údajů dle Prohlášení o ochraně osobních údajů. Odhlásit se můžete kdykoliv na marketing@lynxbroker.cz.

Rozkvět Instacartu díky koronaviru

Instacart, stejně jako mnoho jiných technologických společností, z pandemie COVID-19 značně profitoval. Mezi březnem a dubnem 2020 společnost přijala 300 000 dalších zaměstnanců, aby dokázala uspokojit poptávku po svých službách.

Během tohoto období byla aplikace Instacart stahována třikrát častěji než obvykle. Během pandemie společnost také představila nové služby – včetně možnosti bezkontaktního doručení.

V roce 2020 společnost zaznamenala solidní růst a objednávky vyletěly až o 500 %. Ke konci roku firma zaměstnávala přibližně 750 000 kurýrů, kteří dodali zboží za celkem $ 35 miliard.

Čtete také >> 21 nejlepších světových akcií pro rok 2021!

Počet uživatelů aplikace se v roce 2019 pohyboval kolem 5,5 milionu. Odhady za rok 2020 jsou však mnohonásobně vyšší. Jen počet doručovacích kurýrů se zpětinásobil z počtu 130 000 na 750 000. Přesná čísla o počtu uživatelů budou oznámena v IPO prospektu.

Zvyšující se objem prodeje má pozitivní dopad na zisky společnosti. Obrat zde ovšem není sám o sobě příliš vypovídající, protože produkty samozřejmě nepatří samotné společnosti.

Instacart však vydělává jednak na poplatcích za doručení ze strany klientů a dále inkasuje procentuální poplatek obchodům. V dubnu 2020 se společnosti podařilo vykázat vůbec první měsíční zisk $ 10 milionů, zatímco v roce 2019 činila průměrná měsíční ztráta přibližně $ 25 milionů.

Partneři Instacart

Instacart rychle roste a již se mu podařilo navázat spolupráci s řadou velkých partnerů. Najdeme mezi nimi například společnosti Walmart, Staples, Rite Aid a Big Lots. V září 2020 také uzavřel partnerství s americkou společností 7 – Eleven.

Konkurence na doručovacím trhu je obrovská. Společnosti jako Amazon, Walmart a Target Corporation nabízejí vlastní doručovací služby také. Instacart však nabízí tu výhodu, že umožňuje zákazníkům prostřednictvím jedné platformy nakupovat ve více obchodech současně.

Tato spolupráce také vydělává společnosti peníze, jelikož partnerské obchody platí poplatek z prodeje. Více než 80 % celkových objednávek společnosti je nyní outsourcováno od partnerů a Instacart si účtuje přibližně 3 % z každé realizované objednávky.

Důvody pro IPO Instacart?

Hlavním důvodem pro IPO Instacart je zjevně získání kapitálu pro další expanzi. Díky IPO společnost pravděpodobně získá několik miliard dolarů.

Generální ředitel společnosti během rozhovoru v roce 2019 naznačil, že by IPO mohlo také urychlit posun společnosti směrem ke stabilní ziskovosti.

Vstup na akciový trh také usnadňuje zisk dalších peněz v budoucnu – například emisí nových akcií. IPO také zajišťuje publicitu, což může zvýšit poptávku po službách společnosti.

Vývoj tržeb

Před pandemií nakupoval potraviny online pouze 1 ze 3 Američanů. Během koronavirové krize toto číslo vzrostlo téměř o 80 %.

Mnoho lidí, kteří objevili pohodlí objednávek z domova, bude využívat těchto služeb i po ukončení karantény. Očekává se, že trh s online doručováním potravin dosáhne do roku 2025 hodnoty $ 100 miliard.

Průměrný klient Instacart provede dvakrát měsíčně objednávku přibližně za $ 95. Zákazníci, kteří používají model předplatného, realizují objednávky až čtyřikrát měsíčně a za rok u společnosti utratí více než $ 5000.

Vývoj tržeb společnosti Instacart je působivý. V roce 2013 byly zaznamenány tržby $ 10 milionů a o pouhý rok později se tato částka zdesetinásobila.

V roce 2017 společnost překonala hranici $ 1 miliardy v tržbách a do roku 2019 již dosáhla $ 3 miliard. Čistá ztráta v uvedeném roce ovšem dosáhla $ 300 milionů.

Vyplatí se investovat do akcií Instacart? 

Instacart se v současné době zaměřuje především na rychlý růst. Podobně činí i mnoho jiných rychle se rozvíjejících technologických společností. Pandemie COVID-19 byla doposud pro společnost zlatý důl, který umožnil další rozvoj.

Nečekané zisky budou použity k další expanzi. Očekává se, že se IPO Instacart uskuteční v první polovině roku 2021. Do té doby musí společnost zveřejnit IPO prospekt, ve kterém budou uvedeny veškeré potřebné informace.

Jelikož ještě není ani jisté, jaká bude upisovací cena za akcii, je velmi těžké v tuto chvíli odpovědět na otázku, zda se bude jednat o zajímavou investiční příležitost.

Tento článek budeme včas aktualizovat, abychom vás o úpisu akcií Instacart dostatečně informovali a přinesli vám další potřebné informace.

Obchodujte s akciemi Instacart u LYNX

Akcie budou obchodovatelné v platformě LYNX na domácí burze bezprostředně po jejich IPO. To našim klientům zaručí vysoký objem obchodování a úzký spread. Ať už jste intradenní obchodník nebo dlouhodobý investor, můžete využít vynikající nabídky společnosti LYNX, protože vám umožníme obchodovat s akciemiETF, futuresopcemi, CFD, či forexem za příznivé poplatky.

U LYNX můžete obchodovat v reálném čase prostřednictvím našich profesionálních platforem. Dále pro vás pravidelně připravujeme naše týdenní investiční newslettery a vysíláme profesionální vzdělávací webináře. Navíc pro vás pravidelně zveřejňujeme analýzy trhu a novinky ze světa investic v rámci našeho LYNX zpravodajského a vzdělávacího portálu.

Chcete převést zahraniční ceny akcií nebo ceny ETF na eura? Pak použijte náš převodník měn na více než 130 světových měn. V případě jakýchkoliv dotazů můžete bezplatně využít naší klientské podpory.

Obchodujte akcie s LYNX

S LYNX je jednoduché vytvořit si diverzifikované portfolio. Pomůže Vám k tomu přístup na více než 100 burz ve 30 zemích světa. Zároveň máte možnost sledovat aktuální akciové tipy od LYNX , které mohou sloužit jako inspirace pro Vaše portfolio.

Investiční produkty

Již od roku 2007 se zabývá světovými akciovými trhy. Specializuje se zejména na USA, trhy jihovýchodní Asie a na vlivy politických a makroekonomických událostí na zahraniční trhy. Kontaktovat jej můžete e-mailem na j.mlynek@lynxbroker.cz

Jonáš pro Vás připravuje pravidelné analýzy akciového trhu a makroekonomiky. Zaregistrujte se ke sledování našich analýz a postřehů z trhu. Pro získání nejaktuálnějších krátkých zpráv ze světových burz sleduje Jonáše na Twitter.

Začněte využívat mnoha výhod LYNX

LYNX má mnoho výhod pro každého – přesvědčte se o tom v informačním balíčku.

Information package image
Informační balíček je zasílán zdarma a obsahuje:
  • Brožuru s podrobnými informacemi
  • Formulář k otevření účtu
  • Přehled tarifů
  • Navíc zdarma investiční e-book 11 super strategií největších investičních guru
Contact icon Zavolejte nám zdarma
800 877 877
Contact icon Napište nám na
info@lynxbroker.cz
Contact icon Spojte se s námi na
CHAT
Contact icon Pište nám na WhatsApp
735 00 08 05